lørdag, maj 27, 2006

18 dage til sommerferie - 54 til afgang!

Midt i eksamensræset er det rart med en overspringshandling i ny og næ, så her kommer en lille update!

Kontrakten fra ambassaden er underskrevet og sendt til Hanoi - og sikkerhedsgodkendelsen er forhåbentlig udfyldt fyldestgørende og afventer behandlingen i UM.

Jeg har desuden købt billet fra Bangkok til Singapore - og fra Singapore til Hanoi. Førstnævnte beløb sig til 274 kr, sidstnævnte måtte jeg slippe 407 kr for.
Hotel i Bangkok er booket - jeg har valgt et i nærheden af Khao San Road med swimming pool, pris pr. nat 75 kr.

Den endelige rejseplan er som følger:
Fredag d.21 juli
- KBH - BKK med Thai Airways
Mandag d.24 juli
- BKK - SIN med Air Asia
Onsdag d.26 juli
- SIN - HAN med Tiger Airways

Jeg har fået de første vaccinationer - ender med en regning på 1615 kr for twinrix (hep A + B), tyfus og japansk hjernehindebetændelse.

Og så har jeg fået opdateret mine kommunikationsmuligheder. Min gamle tlf var på vej til at lide en langsom død, så jeg har købt mig en Nokia 6111 (med 1 mega pix. kamera) og bluetooth forbindelse : )
Så gik der lidt nørd i den - har ydermere investeret i det billigste webcam, jeg kunne finde på nettet, købt head set og har fået installeret Skype. Så nu kan jeg føre videosamtaler via messenger eller gennem Skype ganske gratis. Jeg har oprettet en SkypeOut-konto, så jeg kan ringe ud danske fastnet numre til 0,12 øre i minuttet. Det slår Telmores 0,75 øre pr. minut takster. Lydkvaliteten er selvfølgelig svingende alt efter internetforbindelsen, men indtil nu har det virket helt okay taget i betragtning min trådløse forbindelse herhjemme er delt med 2 andre lejligheder med hver 2 beboer.
Jeg regner med at købe et tlf-nummer - SkypeIn, så almindelige telefoner kan ringe til min computer til almindelig dansk takst, når jeg er online. Det er sq da smart!

Jeg har sat lejligheden på boligportal.dk i håb om at finde et sødt-ikke-rygende-indremissionsk-par-fra-Vestjylland. Mindre kan nok også gøre det, hvis de lover at passe på min lejlighed og mine dyrebare ejendele.

Sidst men ikke mindst er det ved at gå op for mig, at jeg rent faktisk skal af sted....

Ingen kommentarer: