lørdag, december 16, 2006

Jeg glæder mig i denne tid

Julesneen falder dog ej hvid; det er 22 grader, solen skinner, og i øvrigt fejrer man ikke rigtigt jul i Vietnam.
Men jeg glæder mig. Og i tråd med julens ånd, vil jeg fokusere på mad og dele forventningens glæde med jer.

Jeg glæder mig til:
  • Fed feta ost
  • Store grønne oliven i olie med mandler i
  • Tzatziki med masser af hvidløg
  • Ristede ciabatta boller
  • Humus
  • Serano skinke
  • Chorizo fra slagteren
  • Skummetmælk
  • Softkernet rugbrød
  • Brun sovs i spandevis og kartofler
  • Leverpostej med agurk
  • Kartoffelspegepølse fra slagteren
  • Squash sodavand
  • Nachos med centimter tyk cheddar ost og guacamole
  • Rødt kød
  • Lakridspuder fra Fanø Bolsche Fabrik
  • Selv at lave mad
Men jeg kommer også til at savne:
  • Friske sommerruller (dampede)
  • Stegte forårsruller
  • Catfish forårsruller med wasabi sauce til
  • Pho ga (nuddel suppe med kylling)
  • Bun Cha (nudler med grillet svinekød og friske urter)
  • Frisk frugt hver morgen
  • Cha Ca (fisk stegt med masser af urter i olie)
  • Sheratons champagne brunch
  • At have råd til sushi
  • Frisk lemon juice
  • Kæmpe rejer
  • Varm mad til frokost
  • Søndags dim sum på Sofitel Plaza
  • Frugt shakes
  • Green mango salat
  • Konditor kager
  • Sweet mango chicken
  • Lotus blads salat
  • Pizza med frisk ananas
  • At gå ud at spise
Påfaldende hvor lidt af det, jeg rent faktisk glæder mig til, der har rødder i dansk madtradition - oh well, man lever vel i en globaliseret verden :)

Ingen kommentarer: