tirsdag, april 25, 2006

Hanoi it is!

Jeg kom aldrig til jobsamtale, da direktøren for det dansk/thailandske handelskammer grundet familie-halløj ikke fik mulighed for at mødes med mig under sin påskeferie i Danmark.

Det gør overvejelserne omkring valg af praktik en del lettere.
Jeg er nu gennem e-mail blevet præsenteret for de 4 andre praktikanter på ambassaden i Hanoi. Vi bliver 3 piger, og 2 drenge. De andre studerer henholdvis på CBS, KU, RUC og Landbohøjskolen.
Jeg har desuden modtaget papirerne fra Udenrigsministeriet omkring praktikopholdet, og jeg regner med at sende dem i udfyldt tilstand i løbet af denne uge.

I går bestilte jeg billet til den nette sum af 6601.-
Som I kan se, tager jeg af sted fra Danmark fredag d.21 jul med Thai Airways.
Planen er at tilbringe et par dage i Bangkok - for at vænne mig til tidsforskellen og varmen og til shoppe lidt ved Siam Square og på det gigantiske Weekend Market. Jeg regner med at booke billet med Air Asia og tage fra Bangkok til Singapore mandag d.24 juli.
Jeg vil så tilbringe to dage i Singapore, hvor jeg aldrig har været. Jeg har surfet rundt og prøver at planlægge lidt Singapore-sightseeing.
Ellers er planen et booke en billet med Tiger Airways fra Singapore til Hanoi til onsdag d.26 juli.

De har fra ambassadens side ytret ønske om, at vi skal ankomme, så vi kan følge de nuværende praktikanter en dag eller to og derved få et indblik i arbejdsgangen, inden vores første reelle arbejdsdag d.1 august.

Ja, det var vist alt nyt for denne gang - to be continued....

Ingen kommentarer: