onsdag, juni 14, 2006

Aflyst fly

Forleden fik jeg en mail fra Tiger Airways - pga. stigende efterspørgsel på deres andre ruter, har de aflyst mit fly til Hanoi. Det næste fly er først to dage efter.
Så nu har jeg booket en billlet tilbage til Bangkok og derfra til Hanoi til d.26. Det er sq lidt trælst - jeg får en del ventetid i Bangkok og må bruge en hel dag på at rejse, frem for et par timer.

Nå, men der er også gode nyheder :)
Min bacheloropgave ligger på stuebordet i 3 eksemplarer af 33 sider á 10.000 ord, helt præcist. I morgen starter min sommerferie - er der virkelig gået endnu et år?! Synes tiden flyver af sted. Det er tre år siden, jeg sidst var i Asien, tre år siden jeg flyttede til Århus, tre år siden jeg startede på statskundskab. Det forekommer helt urealistisk, når man stiller det sådan op.
Bachelor-karakteren offentliggøres på opslagstavlen på uni d.1 august. Dagen, hvor jeg officielt starter mit praktik forløb i Hanoi. Der går nok endnu et par uger, før jeg kan se karakteren på nettet.

Lejligheden er blevet lejet ud til et norsk par. Jeg lader alle møbler undtagen min seng stå og er så småt begyndt at pakke min reol ned i flyttekasser. Det er en mærkelig fornemmelse at pakke mit liv ned endnu engang.

Og så er jeg blevet sikkerhedsgodkendt, hvilket vist vil sige, at jeg ikke er en trussel mod den danske stat og derfor gerne må komme i praktik hos UM. Jeg har fået forhåndsgodkendt opholdet hos Studienævnet på statskundskab - det skulle gøre det lettere at få merit for de 2 samfundsfaglige fag, som jeg forhåbentlig kan få overført for praktikken.
Så det meste papir-mæssige arbejde er efterhånden faldet på plads. Når jeg kommer hjem fra London i næste uge, skal jeg sende mit pas til visering via UM, og så får jeg forhåbentlig arbejdsvisum, så jeg rent faktisk har lov til at arbejde i Vietnam.

Til sidst et par sommerbilleder taget med mobilen. Uniparken tager sig ret godt ud om sommeren.


Ingen kommentarer: