tirsdag, juni 27, 2006

Sig nærmer tiden....

Efter 4 forrygende dyre shopping dage i London, en sidste PF-fest, et garden party, brunch på Cross og en dag med 38,5 i feber er de sidste forberedelser så småt ved at falde i hak.

Jeg har indsendt mit pas til visering, så håber jeg bare den vietnamesiske ambassade, vil give mig arbejdsvisum, så jeg rent faktisk har lov til at arbejde på ambassaden.
I går (med 38,5 i feber) fik jeg den sidste hep B vaccination - så nu skulle jeg være sikret mod de fleste sygdomme. I dag har jeg været til tandlæge for første gang i 4,5 år (ja, det er lidt flovt), men jeg har "fine tænder" og 0 huller!
Jeg har været på apotektet og kunne næsten starte mit eget illegale medicin-salg, da jeg har købt mig til et helt lager til et halvt års forbrug af diverse præparater.
Der er blevet meldt flytning til folkeregisteret, så pr. 21/7-2006 er jeg officielt udenlandsdansker. Eftersom mine ophold i Grækenland og Irland ikke oversteg 5 mdr, havde jeg stadig adresse hos mine forældre, hvilket vist var helt lovligt, men hva' fa'n - det gik : )
Jeg har bestilt en sindssyg dyr rejseforsikring, men da man på ingen måde er dækket som praktikant uden diplomat-status er det ret vigtigt at sikre sig på bedst tænkelige måde.

Så min "to-do-liste"er efterhånden tyndet voldsomt ud. De første flyttekasser er allerede i Esbjerg, og de sidste står på gulvet og venter på at blive fyldt.

Min engelske blog får væsentlig mere opmærksomhed end den danske - faktisk er jeg oppe på 10 besøg om dagen, hvilket jeg synes er ret meget, taget i betragtning af jeg endnu ikke er taget af sted. Det er vist mest andre expats og folk med tilknytning til Vietnam, der kigger ind.
Som afrejsen nærmer sig har jeg sværere og sværere ved at forstå, at jeg skal bo dér
- omme på den anden side af jorden i et hus med tjenestepige - i en by med 3,5 millioner indbyggere, hvor motorcyklen er det foretrukne transportmiddel, hvor nuddelsuppe spises til morgenmad, og hvor 1/3 af børnene er underernærede.

Resten af ugen skal bruges til at pakke lidt, gøre hovedrent, sige farvel til nogle mennesker, og så regner jeg med at tage en tur til mine forældres sommerhus i løbet af weekenden og et par dage frem...

Ingen kommentarer: