søndag, oktober 08, 2006

Mozart opera dåb

For dem af jer, der ikke ved det, kan jeg infomere om, at det er i år er 250 år siden, Mozart blev født. Det har man fejret her i Hanoi! Jeg fik for to uger siden min opera-dåb; 3½ stive timers tysk sang/vietnamesisk tale opført af vietnamesere. Stykket var "The Magic Flute".

Ja, siden da er det gået stærkt, for allerede i sidste uge, var jeg igen i operaen, denne gang for at se "School for Lovers", italiensk sang, men opført af svenskere og vietnamesere!

Faktisk synes jeg, opera lyder rigtigt flot. Min tålmodighed og koncentrationsevne rækker bare ikke helt til 3-4 timer, hvor man ikke forstår, hvad de synger - så man er nødt til skiftevis at holde fokus på scencen og de oversættelser, der kører på en lille skærm over scencen. Jeg går simpelthen død efter ca 2 timer! Men om ikke andet har det da været oplevelser, jeg sikkert ikke ville have haft, havde jeg været i DK.

Her følger et par billeder fra operaen



2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hyggeligt at læse om Vietnam. Jeg har lige lavet en blog og søgte på udstationering og fandt dig
Kig på min hjemeside cope 0n top of the world www.metteweber.dk eller på min blog mettewebers.blogspot.com

Ida Wollenberg Juul sagde ...

Hey Kath - ville bare lige sige, at jeg savner dig:-D. Krams Ida