torsdag, juli 20, 2006

All my bags are packed...

I'm ready to go...
Efter nogle dejlige dage i Prag og på Fanø er jeg nu i Esbjerg og har sagt mine sidste farvel'er til familie med mere.
I morgen tidlig tager jeg toget mod Kastrup og håber DSB for en gangs skyld klarer skærerne uden for megen forsinkelse. Jeg havde en rædselsfuld rejsedag i mandags, da jeg skulle hjem fra Prag. Flyet var 5½ timer forsinket og toget ca 2. Så det tog mig 15 timer at komme fra Prag til Fanø - til sammenligning tager flyveturen fra Kastrup til Bangkok 10 timer og 25 minutter!

Jeg tror, jeg har husket det hele - min rygsæk er i hvert fald godt spændt ud, og jeg kan ikke lige nu overskue, hvor mine Bangkok og Singapore indkøb skal være henne ; )
Jeg har en Rasmus Nøhr sang i hovedet - den går sådan her:
"Jeg er bange og tom, og frygtelig ensom, båret oppe af luft, der lugter af langt væk"
Hvis man så tilføjer spændt som ind i helvede beskriver det nu meget godt følelsen af at skulle bryde sin tilværelse op for en 7 mdr.s penge og rejse alene til et fjernt land for at starte et nyt kapitel i livet.

Jeg kommer til at savne:
Familie og venner + hund
Lakrids ad libithum
Lyse nætter
Min lejlighed
At føle sig hjemme
Lave mad selv
Rugbrød
Min dyne
Dansk tv
Skummetmælk
At drikke kaffe og snakke i kantinen

Jeg glæder mig til:
At se mit nye hjem
Møde de andre praktikanter
Starte på arbejde
Ikke at skulle tænke på eksamen
At shoppe (shoppe, shoppe)
At spise ude
Ikke at skulle vende hver 25-øre
At opleve verden fra en ny vinkel


Sidste post fra DK - over and out

Ingen kommentarer: