søndag, september 17, 2006

Moderne ballet i Hanoi Opera



I sidste uge var i Hanoi Opera for at se moderne ballet. Det var arrangeret af L'espace, som er det franske kultur center her i Hanoi. Selve opera bygningen er super flot, det er en gammel restaureret bygning fra kolonitiden - I må dog have et billede til gode. Det er et af de få steder, jeg endnu ikke har foreviget med mit elskede kamera.
Showet bestod af to akter. De første var 6-7 små serier, både solo og med flere dansere. Andet akt var en historie om en kvinde, der måtte ofres - hvorfor fandt jeg aldrig helt ud af. Danserne var, så vidt jeg forstod, det første hold professionelle dansere uddannet i Hanoi. Jeg synes egentlig meget godt om showet, men som gammel gymnast kunne jeg ikke undgå at bide mærke i, at danserne til tider var lidt dårlige til at ramme deres markeringer. Alt i alt var det nu en spændende aften.

Ingen kommentarer: