Viser opslag med etiketten Prag. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Prag. Vis alle opslag

torsdag, juli 20, 2006

All my bags are packed...

I'm ready to go...
Efter nogle dejlige dage i Prag og på Fanø er jeg nu i Esbjerg og har sagt mine sidste farvel'er til familie med mere.
I morgen tidlig tager jeg toget mod Kastrup og håber DSB for en gangs skyld klarer skærerne uden for megen forsinkelse. Jeg havde en rædselsfuld rejsedag i mandags, da jeg skulle hjem fra Prag. Flyet var 5½ timer forsinket og toget ca 2. Så det tog mig 15 timer at komme fra Prag til Fanø - til sammenligning tager flyveturen fra Kastrup til Bangkok 10 timer og 25 minutter!

Jeg tror, jeg har husket det hele - min rygsæk er i hvert fald godt spændt ud, og jeg kan ikke lige nu overskue, hvor mine Bangkok og Singapore indkøb skal være henne ; )
Jeg har en Rasmus Nøhr sang i hovedet - den går sådan her:
"Jeg er bange og tom, og frygtelig ensom, båret oppe af luft, der lugter af langt væk"
Hvis man så tilføjer spændt som ind i helvede beskriver det nu meget godt følelsen af at skulle bryde sin tilværelse op for en 7 mdr.s penge og rejse alene til et fjernt land for at starte et nyt kapitel i livet.

Jeg kommer til at savne:
Familie og venner + hund
Lakrids ad libithum
Lyse nætter
Min lejlighed
At føle sig hjemme
Lave mad selv
Rugbrød
Min dyne
Dansk tv
Skummetmælk
At drikke kaffe og snakke i kantinen

Jeg glæder mig til:
At se mit nye hjem
Møde de andre praktikanter
Starte på arbejde
Ikke at skulle tænke på eksamen
At shoppe (shoppe, shoppe)
At spise ude
Ikke at skulle vende hver 25-øre
At opleve verden fra en ny vinkel


Sidste post fra DK - over and out