søndag, august 13, 2006

At (for)blive hvid

Her i landet svarer skønhedsidealet, hvad hudfarve angår, til Louis d. 14's Frankrig. Det er in at være bleg. Hvis man er bleg, betyder det, man ikke behøver at arbejde udenfor - og man har derfor højere status.
Derfor kan man købe skjorter med ekstralange ærmer, der dækker hænderne, mens man kører på "moto"(motorcykel/scooter/knallert), så man ikke bliver solbrændt, mens man kører rundt. Ligeledes er der mange, der kører med lange handsker! For mig, der hver sommer forsøger at blive så "sort" som muligt, virker det absurd at iklæde sig så meget tøj i denne stegende hede - men for mig handler min hudfarve selvfølgelig heller ikke om status.
Når man skal have sig en ny creme, bør man desuden være opmærksom på, at de fleste cremer indeholder "whitening effect". Jeg ved ikke præcist, hvad det vil sige, men jeg kan ikke forestille mig, det er godt for huden!

For øvrigt mister jeg dag for dag min solbrændthed : ( Dels sidder jeg på kontor hver dag - og dels skinner solen faktisk meget sjældent her, selv om det er sindssygt varmt. De fleste dage er det overskyet, og hvis solen bryder igennem, er det kun for et par timer.

Ingen kommentarer: