søndag, august 13, 2006

Monsoon

I dag da jeg skulle ud at finde noget frokost, skinnede solen for en gangs skyld, og jeg tænkte, at jeg nok ikke behøvede at tage min paraply med.

Efter at spist lidt sushi (ja, det kan man også få her, om end det er en kende dyrere end i Thailand og Singapore) begav jeg mig ud i varmen. Jeg bestilte en ananasjuice på gaden og fik udleveret en sugarcane juice i stedet - nå jaja, sådan går det jo engang i mellem...
Frisk og fredig gik jeg op mod Hoan Kiem søen, og lige pludselig (uden varsel) åbnede himlen sig, og det stod ned i lårfede stråler. Jeg søgte ly i porten til en p-kælder.

Efter godt 20 min. kom en af p-vagterne op med en stol til mig - kort tid efter gjorde han tegn til, at jeg skulle fotografere dem. Det gjorde jeg så - jeg tænkte sådan set, at det var fordi, de gerne ville se sig selv på displayet, men 2 sekunder efter hev manden en avanceret kameramobil frem og forevigede så også lige mig! De kunne ikke rigtigt tale engelsk, så jeg hev mit nyerhvervede visitkort frem for at vise dem mit navn. Det resulterede i at alle tre p-vagter gestikulerede, at de gerne ville have mit visitkort! Regen loddede af for en stund, jeg sagde tak for lån af stol og skyndte mig videre.
Jeg aner ikke, hvad de vil bruge mit visitkort til - der står selvfølgelig mail og tlf nummer, men eftersom de ikke kunne tale engelsk, vil vi jo ikke kunne kommunikere. Selv om de ikke ligefrem var forretningsforbindelser, fik jeg da endelig delt et par stykker ud :)

Ingen kommentarer: